onsdag den 22. marts 2017

Ensomme hjerter og herreløse hunde


https://imgcdn.saxo.com/_9788771160154

Lucy Dillon: Ensomme hjerter og herreløse hunde

Forlag: Bazar
2014, 450
Læs beskrivelse og anmeldelse
Kan lånes på eReolen som bog og lydbog
Jeg har hørt den som lydbog


Min oplevelse:

Jeg elskede ikke bogen fra første færd. Faktisk synes jeg, at den var lidt triviel i starten, hvor Rachel er gået fra sin elsker og har nogle mere eller mindre overfladiske samtaler med sin mor.

Men så arver hun det her her hundeinternat fra sin moster og kommer derud, og hun er jo ikke hundemenneske, hvilket bliver pointeret, da vi får at vide, at hun kun har tøj, der skal til rensning. Så er man GODT NOK bymenneske!. (Jeg ejer ét stykke tøj, der egentlig skulle til rensning, men eftersom jeg aldrig i mit 40årige liv har prøvet at være på en renseri med noget, så kommer det nok heller ikke til at ske med dette stykke tøj nogensinde. Det bliver nok bare smidt ud, når det kan gå selv).

Men Rachel her får noget af et miljøskift, og selvfølgelig tør hun fuldstændig op for de hunde og bliver en del af landsbylivet og alt ender godt, også med kærligheden, efter et par små forviklinger.

Det er ikke fordi, man kommer så sindsygt dybt ind i de her mennesker, men der er en fin historie i historien om mosteren, som hun arver internatet fra, hvor Rachel finder ud af, at hendes moster ikke endte sine dage som en stakkels ensom hundemor, men faktsik valgte det vilde byliv og en smuk mand fra for at være sammen med mennesker og hunde i denne landsby.

Jeg tror, jeg så en anbefaling af bogen et sted og tænkte, at jeg gerne ville læse om et ikke-hundemenneske, hvis liv bliver invaderet af hunde, og jeg kunne godt finde på at læse den igen. Jeg har sat hendes andre bøger på min huskeliste på eReolen. De skal bestemt donwloades her til ferien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar